Welke zijn de belangrijkste van de meer dan tweehonderd Google-rangschikkingsfactoren die we kennen voor de optimale zoekmachine marketing.

Hoewel Google van plan is om in de toekomst af te zien van backlinks, blijven ze nog steeds de belangrijkste rangschikkingsfactor voor pagina’s. Links moeten afkomstig zijn van verschillende websites met hoge autoriteit die vergelijkbaar zijn met die van jouw.

De SEO-inhoud moet een passend aantal relevante trefwoorden, entiteiten en afbeeldingen bevatten voor de lengte van de kopie. De inhoud mag niet worden gevuld, zoals in de oude dagen van SEO, het moet eerder een natuurlijk klinkende kopie zijn die is geschreven in een informatieve stijl.

Voor de zoekmachine marketing zijn HTML-tags belangrijk. HTML-tags vertellen Google welke delen van jouw kopie het belangrijkst zijn. De titel- en metabeschrijvingstags zijn wat gebruikers zien in de zoekresultaten. Heading-tags (H1-H6) splitsen het op in secties – ze moeten ook trefwoorden bevatten en in een informatieve stijl zijn geschreven. Ten slotte wordt alt-tekst gebruikt om afbeeldingen voor zoekmachines te beschrijven en moet deze worden ingevuld als je in de zoekresultaten van afbeeldingen wilt verschijnen.

Hopelijk weet je nu meer over Google ranking factoren en welke mogelijkheden het jouw bedrijf kan bieden.